МАЗМҰНЫ

 Кіріспе   …………………………………………………………………………………………………3

Негізгі бөлім

  1. Велосипед туралы мәліметтерге шолу жасау
    • Велосипедтің шығу тарихы……………………………………………………………….4-5

1.2  Велосипедтің түрлері…………………………………………………………………….6-7

  1. Велосипедтің адам өміріндегі алатын орнын анықтау

2.1 Велосипедтің адам өміріндегі алатын орны…………………………………….7-8

2.2 Сауалнама нәтижесі………………………………………………………………………….8

Кіріспе

Зерттеу жұмысының өзектілігі:

Маған велосипед тепкен өте ұнайды! Кейде мен велосипед туралы, велосипед жазбалары туралы, ерекше велосипедтер туралы қызықты фактілерді оқимын. Күннен күнге велосипедке деген қызығушылығым артып, «Велосипедті кім ойлап тапты? Велосипед дегеніміз не? Велосипедтің пайдасы бар ма?» деген сауалдар туындап, зерттеуге бел будым.

Зерттеу мақсаты: велосипедтің шығу тарихы, оның түрі, пайдасы туралы ақпарат жинау.

Зерттеудің міндеттері:

  • велосипедтің шығу тарихын білу;
  • сынып оқушылары арасында сауалнама жүргізіп, велосипедтің бүгінгі таңда қаншалықты танымал екенін білу;
  • велосипедті қайда және не үшін пайдаланатынын анықтау;
  • велосипедпен жүрудің артықшылықтары туралы дәрігермен сөйлесу;
  • талдау жасау және адамдарға велосипед не үшін қажет және оның қандай пайдасы бар екендігі туралы қорытынды жасау.

Зерттеу объектісі: велосипед.

Зерттеу әдістері:

  • тақырып бойынша әдебиеттерді зерттеу;
  • сауалнама жүргізу;
  • дәрігермен әңгімелесу;
  • ақпарат жинау.

Зерттеудің теориялық мәнділігі:

Зерттеу жұмысының практикалық бағыттылығы:

Зерттеу болжамы:  велосипедтің шығу тарихы, пайдасы, адамдар арасында танымалдық және велосипедтің болашағын білу.

Зерттеу орны:  Семей қаласының №37 гимназиясының 1 «Б» сыныбы

Зерттеу кезеңдері: ғылыми зерттеу жұмысы кіріспеден, екі бөлімнен, қорытынды, әдебиттер тізімі мен қосымшадан тұрады.

Кіріспеде зерттеудің ғылыми аппараты жасалды.

І кезеңде  зерттеу тақырыбы бойынша әдебиеттермен танысып, талдау жасалынды.

ІІ кезеңде материал жиналып енгізілді және олардың мазмұны қарастырылып, ұсынылды.

  1. Велосипед туралы мәліметтерге шолу жасау
    1. Велосипедтің шығу тарихы

Велосипед – адам күшімен қозғалатын көлік түрі. Ол латынның velox —жылдам, жедел және pes — аяқ деген мағынасын білдіреді.

Велосипедтің шығу тарихы мен ойлап шығарған адамы нақты белгілі емес. Ең ықтимал болжам ретінде неміс бароны Карл Дрездің есімі аталады. К. Дрез өз машинасын 1817 жылы ойлап тауып, патентін алған. Бұл көлік адамның жерді аяғымен итеру арқылы қозғалған.

Велосипедтің тарихы терең. Кейбір деректерге қарағанда, 1863 жылы Парижде 20 жас­тағы франциялық өнертапқыш Пьер Лалман қазіргі велосипедке ұқсайтын ең алғаш көлік құралын жасап шығарған кө­рі­не­ді.

Тағы бір жылдан кейін франциялық инженер Пьер Мишо бұл көлікке «вело­сипед» деген атау берген екен. 1866 жылдың қараша айында Пьер Лалман Америкаға барып, өзі жасап шығарған велосипедке патент алды.

Велосипед жылдар бойы техникалық жағынан жетіліп, бүгінгі күнге дейін адамзат кәдесіне жарап келеді.

  1. Велосипедтің түрлері

Велосипед пайдалану мақсатына және құрылымдық ерекшеліктеріне қарай: көліктік велосипед, көліктік жеңіл велосипед, жасөспірімдер велосипеді, спорттық велосипед, балалар велосипеді және арнаулы велосипед болып ажыратылады.

Велосипедтің балаларға арналған түріне сипаттама беріп өтейін. Балалар велосипедінің екі және үш доңғалақты, сондай-ақ құрама түрлері (үш доңғалақты велосипедті екі доңғалақты велосипедке және керісінше өзгертуге болады) бар.

Балалар велосипедінің шиналары тұтастай құйылып немесе үрлемелі резина күйінде шығарылады.

  1. Велосипедтің адам өміріндегі алатын орнын анықтау
  • Велосипедтің адам өміріндегі алатын орны

Велосипедпен жүрудің денсаулыққа пайдасы бар ма? Мұны мектеп дәрігерімен әңгіме арқылы шешуді жөн көрдім.

Велосипед денсаулығына керемет пайда әкелетіні белгілі болды! Аяқтың бұлшықеттері күшейеді, жүрек-тамыр және тыныс алу жүйелерінің жұмысы жақсарады, төзімділік жоғарылайды, қозғалыс үйлестіріледі. Велосипедшілердің автокөлік жүргізушілеріне қарағанда орташа есеппен 5 жыл ұзақ өмір сүруі кездейсоқ емес. Сонымен қатар, велоспорт үлкен рахат пен жағымды эмоциялар әкеледі.

Велосипедтің артықшылықтары мен кемшіліктері

Велосипедтің артықшылықтары:

Велосипед – жылдам және жылжымалы көлік. Бұл артықшылық, әсіресе көліктердің көп болуы кептелістерге алып келетін ірі қалалар үшін маңызды.

Велосипед сізге көп ақша үнемдеуге көмектеседі. Ол арзан және жанармай қажет емес.

Велосипед көлік немесе автобус сияқты қоршаған ортаға зиянын тигізбейді.

Велосипед денсаулықты нығайтады, жақсы дене қалпын сақтауға көмектеседі, өмірді ұзартады.

Велосипедтің кемшіліктері:

Адамды ауа-райынан қорғайтын қабықтың немесе дененің болмауы.

  • Сауалнама өткізу

«Велосипед – адам күшімен қозғалатын көлік түрі» тақырыбына сауалнама

(таңдаған жауабыңызды қоршаңыз)

  1. Жынысыңыз:

Ұл – 13

Қыз – 14

  1. Жасыңыз:

Сіз қандай жас санатына жатасыз?

6 жас

7 жас – 27

8 жас

  1. Велосипедіңіз бар ма?

Ия – 20

Жоқ – 4

Болашақта аламын – 3

  1. Велосипед тепкенді ұнатасыз ба?

Ия – 20

Жоқ – 7

  1. Велосипед пайдалы ма?

Ия – 27

Жоқ

Қорытынды

Менің «Велосипед – адам күшімен қозғалатын көлік түрі» деген болжамым толық расталды. Велосипед өзінің артықшылықтарының арқасында адамдарға өте пайдалы. Сондықтан, ол 1800 жылдан бергі ең үлкен техникалық өнертабыс ретінде танылды. Басында ол тек қозғалыс үшін жасалған болатын. Велосипед денсаулықты жақсартып, атмосфераны ластамайтындығын адамдар кейінірек түсінді. Біз мұны оның тарихын зерттеу арқылы білдік.

Сауалнамалық сауалнама көрсеткендей, респонденттердің көпшілігінде велосипед бар, олар кейде жылы айларда, негізінен қалада ләззат немесе спортпен шұғылданады. Бұл нәтижелер велосипед Сібірдің климаты мен жолдарына қарамастан, біздің қала тұрғындарының арасында өте танымал деген қорытындыға әкеледі. Велоспортқа деген құштарлық арта түседі деп сенемін.

Зерттеу жұмыс барысында велосипед не үшін және оның қандай екенін білдік. Велосипедтің қандай пайдасы бар екенін және осы күндері қаншалықты танымал екенін білдік. Алынған мәліметтерге сүйене отырып, мен велосипедтің болашағы бар деген қорытындыға келдім. Бұл бізге ғана емес, біздің планетамызға да пайда әкеледі.

Практикалық маңыздылығы: материалды сыныптан тыс жұмыстарда қолдану.

Ұсыныс: материалдарды дене шынықтыру сабақтарында қолдану, мектептердегі оқушылар арасында велоспортты кеңінен насихаттау.

You May Also Like

Ахмет Байтұрсынов–қазақ әліпбиінің жанашыры, ғылыми жоба

Ең үздік ғылыми жоба «Ахмет Байтұрсынов – қазақ әліпбиінің жанашыры»  Дайындаған: Алмазқызы…

Адам өміріндегі проценттің қолданылуы, ғылыми жоба

Адам өміріндегі проценттің қолданылуы 1 Бөлім . Мектеп математика курсындағы процент 1.1.…

Талдықорған қаласындағы сулардың құрамында нитраттардың мөлшері, ғылыми жоба

Тақырыбы: Талдықорған қаласындағы сулардың құрамында нитраттардың мөлшері Аннотация Жобаның тақырыбы Жобаның мақсаты…

Бөгелектің тіршілігі, ғылыми жоба

ТАҚЫРЫБЫ:   БӨГЕЛЕКТІҢ ТІРШІЛІГІ. БАҒЫТЫ:   «ТАЗА ТАБИҒИ ОРТА-ҚАЗАҚСТАН -2030 СТРАТЕГИЯСЫН ІСКЕ АСЫРУДЫҢ  НЕГІЗІ»…