ВИРТУАЛДЫ МҰРАЖАЙ МОДЕЛІН ҚҰРУ

Астанада ЭКСПО-2017 Халықаралық көрмесін өткізу – Қазақстандағы ұлттық шешуші жобалардың бірі болды. ЭКСПО көрмесінде әлемнің барлық халықтары өздерінің үздік технологиялық, ғылыми және мәдени жетістіктерін көрсеткен болатын. Біздің жоба болашақта жоспарланған көрмелерге қатысушылардың барлығына Қазақстанның мәдени ескерткіштерін көруге мүмкіндік береді, сондай-ақ көрмеге бара алмайтындарға мәдени-ескерткіштердің 3D-модельдерін интернет желісі арқылы көруге болады. Жобаны құру барысында алған білім тәуелсіз және шығармашылық жұмыстың баға жетпес тәжірибесін ұсынады.

Қазіргі жаңашыл өмірде  компьютерлік технологияны қолдану, маңызды құрылғылардың біріне айналып отыр. Көптеген салалар есептерді шешуді жеделдету үшін компьютерлерді қолданады. Соңғы уақытқа дейін барлық компьютерлік технологиялар адамдар үшін тек көмекші құрал болды. Компьютер әртүрлі есептеулер жүргізді, бірақ негізгі жұмысты бәрібір адамзаттың өзі атқаратын болды. Адамзат алдында ауқымды құрылыстардың, болашақтағы жобалардың, компьютер шеше алмайтын тестілердің міндеттері тұрды. Математикалық есептерді шешуге ғана емес, сонымен қатар экрандағы ең күрделі технологиялық процестерді көзге елестетуге қабілетті компьютерлер сияқты қуатты графикалық станциялар пайда болған кезде, компьютерлік индустрияда жаңа дәуір басталады. Бағдарламалаушы үшін ең үлкен қуаныш – бұл пайдаланушылардың оның туындылары үшін әр түрлі қолдануды табатынын көру және білу. Бұл, әсіресе, мәтіндік процессордан немесе электрондық кестеден айырмашылығы, ең фантастикалық идеялар мен армандарды шындыққа айналдыру үшін визуалды құралдарды қолдануға мүмкіндік беретін 3D SketchUp, 3D Studio MAX сияқты өнімдерге қатысты.

Компьютерлік 3D модельдеу, анимация және жалпы графика адамды жоймайды шынайы жасаушы, бірақ оған өзінің шығармашылық жемісіне барынша сәйкес келетін шығармашылық ойларды физикалық күш-жігерден босатуға мүмкіндік беріңіз. Әрине, графиканы белгілі бір дағдыларсыз жасау мүмкін емес, бірақ технология бір орында тұрмайды және, мүмкін, жақын болашақта адамның жасалуы тек оның ойына байланысты болады.

Компьютерлік модельдеу соңғы онжылдықта ғылыми-техникалық қолданудың тар шеңберінен озып кетті және БАҚ-тың көптеген салаларында, соның ішінде баспасөзде, кино мен теледидарда мықты орныққан, тек мамандардың ғана емес, сонымен қатар осы саладан алыс адамдардың назарын аударуда. Компьютерлердің тез арзандауы және әртістерге, аниматорларға және кинорежиссерлерге арналған көптеген құралдардың пайда болуын ескере отырып, кез-келген адам осы салада өзін сынап көретін уақыт келді деп айта аламыз. Сонымен қатар, бұл компьютерлік модельдеудің әртүрлі түрлерін жасауға арналған көптеген бағдарламалық қамтамасыз етудің болуын растайды. 

Біздің виртуалды мұражайда Қазақстанның мәдени ескерткіштерінің барлық үлгілері болады. Жұмыс үшін біз келесі мәдени ескерткіштерді алдық:

  • Қожа Ахмет Ясауи кесенесі

Арыстан баб кесенесі

  • Бөкей Ордасында ханның ұсынысы
  • Лебедевка-Қорған кешені
  • Абат Байтақ кесенесі
  • Шопан-Ата жерасты мешіті
  • Бекет ата жерасты мешіті
  • Қарасақал қорымы
  • Балбал – тас мүсіндер
  • Джоша хан кесенесі
  • Қорқыт ата кесенесі
  • Асан Қайғы кесенесі
  • Мүлқалан кесенесі
  • Сырлытам кесенесі
  • Құлақ ата кесенесі
  • Қарахан кесенесі
  • Айша бибі кесенесі
  • Жаркент мешіті
  • Мазар Ешкі Корпусы және Баян Сұлу

Біз мұражайымызды Отырар қаласынан бастаймыз бұл қаланы айтпағанда, егеменді және тәуелсіз Қазақстанның тарихы болмас еді. М.Ломоносов айтқандай: «Өткенін білмейтін халықтың болашағы жоқ»

Қазақстанның оңтүстігінде Орта Азия қалалары үш бөліктен тұрды – цитадель, шахристан және рабад. Цитадель – бұл қаланың ең бекінген орталық бөлігі немесе бекініс, тәуелсіз қорғанысқа бейімделген, шабуыл кезінде қорғаушылардың соңғы панасы. Қалалардың қоршауында билеушілердің сарайлары болды, олардың іші сырлы, сазды оюлармен және оюлармен безендірілген. Шахристан – қаланың негізгі өзегі (билеуші ​​мен ақсүйектер резиденциясы), оның ішінде цитадель мен қабырғалы. Рабад – Шахристаннан тыс жерде орналасқан қолөнер кенттері.

Ескерткішті құрудың мысалы

  1. Бағдарлама терезесінде Shapes құралын пайдаланып тіктөртбұрыш сызыңыз.
  2. Меңзерді шаршының сол жақ шетіне қойып, Arcs құралын алып, мыналарды алыңыз:
  3. Төмендегі «Шеңбер» құралын пайдаланып, 2 шеңбер салып, қосымша жолдарды жойыңыз. Нәтижесінде біз мыналарды аламыз:
  4. Push / Push құралын алып, оны шаршының бетіне қойыңыз (нүктелермен «ерекшеленеді»), тінтуір түймесін басып ұстап тұрып, оны сүйреңіз (бұл опция осьтердің бағытында қатаң түрде жұмыс істейді, біздің жағдайда ол көк болады) және оны қалаған жерге жіберіңіз орны
  5. Lines құралын қолдана отырып, болашақ баспалдақтарымызға сызықтар салыңыз.
  6. Push / Pull құралын пайдаланып, біз баспалдақты кеңейтеміз.
  7. Arcs және Push / Pull құралдарын пайдаланып есік жасаңыз.
  8. Күмбезді жасау үшін алдымен пішіндер құралын пайдаланып бағанның үстіне тіктөртбұрышты салыңыз.
  9. Сызықтар мен доғалар құралдарын пайдаланып, күмбездің сызбасын сызыңыз.
  10. Әрі қарай, Follow me құралын алыңыз. Нәтижесінде біз мыналарды аламыз:
  11. Біздің құрылым үшін материалдар панелінен материалды таңдаңыз.
  12. Нәтижесінде біз келесі үлгіні аламыз.

Сол сияқты қолданбалы модельдер жасалды.

Мұражайдың виртуалды 3D моделін қолдану 

Қорытынды

Компьютерлік модельдеу соңғы онжылдықта ғылыми-техникалық қолданудың тар шеңберінен озып кетті және БАҚ-тың көптеген салаларында, соның ішінде баспасөзде, кино мен теледидарда мықты орныққан, тек мамандардың ғана емес, сонымен қатар осы саладан алыс адамдардың назарын аударуда. Компьютерлердің тез арзандауы және әртістерге, аниматорларға және кинорежиссерлерге арналған көптеген құралдардың пайда болуын ескере отырып, кез-келген адам осы салада өзін сынап көретін уақыт келді деп айта аламыз. Сонымен қатар, бұл компьютерлік модельдеудің әртүрлі түрлерін жасауға арналған көптеген бағдарламалық қамтамасыз етудің болуын растайды.

Жобаның негізгі нәтижелері:

  • 3D 3D модельдерін құру ерекшеліктері анықталды;
  • Студенттердің танымдық белсенділігін арттыру үшін жағдайлар жасалған;
  • Model 3D моделін құру дағдылары қалыптасады;
  • Студенттерден білім алуға қызығушылық қалыптасады;

Біз өз жұмысымызда компьютерлік модельдеуді қолдана отырып виртуалды мұражай құру мүмкіндігін де анықтадық. Бұл жоба бойынша жұмыс бізге тәуелсіз және шығармашылық жұмыстың баға жетпес тәжірибесін берді.

You May Also Like

Қала көшелеріндегі шахмат

Сабақтан тыс уақытымда токарлық станокпен жұмыс жасаудамын. DMG MORI CTX 310 ecoline…

Кемпірқосақ түстерінің құпиясы

 Мақсаты: әр оқушы тыңдайды және түрлі-түсті топта сөйлейді.   Ұйымдастыру: топты қимылдауға…

Сөздердің шығу тегіне байланысты туған мағыналар. Фразеологиялық байлаулы мағына

Лексикалық мағына дегеніміз не? Лексикалық мағына— зат, құбылыс, іс-әрекеттің санада бейнеленіп тұрақталған ұғымының мазмұны.Лексикалық мағына…

Физикалық және психикалық денсаулықты сақтау және нығайту

Тақырыбы: Физикалық және психикалық денсаулықты сақтау және нығайту Жоспар Кіріспе Негізгі бөлім…