-«Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына арналған
МЕМЛЕКЕТТІК ЕМТИХАН СҰРАҚТАРЫНЫҢ
ТІЗІМІ
– «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының студенттері үшін мемлекеттік емтихан сұрақтарының
ТІЗІМІ
Педагогика пәнінен сұрақтар:
- Адамзат дамуының ерте кезеңінде тәрбиенің пайда болуы.
- Таяу Шығыста және Орталық Азиялық Ренессанс дәуірінде (VI-XV ғ.ғ.) білім беру мен педагогикалық идеялардың дамуы
- Тәрбиені ұйымдастыру формалары мен тәсілдері
- Әлемнің екінші ұстазы Әбу Насыр әл-Фарабидің (870-950 ж.ж.) педагогикалық тұжырымдамасы
- Қорқыт Атаның (IX ғ.) ізгілік сипаттағы көзқарастары
- Жүсіп Баласағұнның (XI ғ.) педагогикалық көзқарастарының жүйесі
- Махмуд Қашғаридің «Диуани лугат-ат-турки» алғашқы филологиялық еңбегіндегі «Жеті ата» қағидасы. Қожа Ахмет Йассауи Хазрет Сұлтан (1105-1166) мұрасындағы әділдік пен адамгершілік – сопылық ілімнің негізі
- Омар Хайямның педагогикалық көзқарастары
- Ислам әлеміндегі білім беру жүйесі: китаб мектебі, мешіттердің ролі, ағартушылық кружка-фикха және қалам, мектептер мен медреселердің дамушылық маңызы
- Византияда христиандық педагогикалық дәстүрлердің дамуы
- Ерте ортағасырда Еуропадағы білім берудің ерекшеліктері
- Ортағасырдың (XI-XIII ғғ.) даму кезеңіндегі тәрбие мен білім беру
- Қайта өрлеу (XIV-XVI) дәуіріндегі педагогикалық ойлар: Л.Бруни, Л.Валла, Л.Альберти – «азаматтық ізгілік» өкілдері.
- XVII-XVIII ғғ. еуропалық елдердегі ағартушылық
- Я.А.Коменскийдің педагогикалық ілімі. Я.А.Коменский теориясындағы сынып-сабақ жүйесі мен білім берудің әмбебаптығы идеясы
- XVIII ғасырдың басында Батыс Еуропа елдеріндегі педагогикалық ойлар (Джон Локк, Жан-Жак Руссо). Англиядағы мектептік білім беру
- Француз революциясының мектептік білім беруге әсері
- XIX ғ. 80-ж.дейін Батыс Еуропадағы педагогикалық ой-пікірлерде оқытудың тәрбиелеу және дамыту идеяларының қалыптасуы: И.Г.Песталоцци, Ф.А.Дистервег және т.б. шетелдегі білім берудің қазіргі тенденциялары.
- Ежелгі Рустегі мәдениет пен білім беру
- Ежелгі славян халықтарының тәрбие мен білім беруі
- Киевтік Русьтегі (X-XIII ғғ.) тәрбие мен оқыту
- Орыс мемлекетіндегі білім беру. XVII ғасырдың соңында Ресейдегі педагогикалық ой-пікірлер
- Ресейдегі жетекші педагогтар – И.И.Бецкой, Ф.И.Янкович де Мириево, Н.И.Новиков, А.Н.Радищев т.б.
- К.Д.Ушинский – ғылыми педагогиканың негізін салушы
- Л.Н.Толстой. Н.И.Пироговтың педагогикалық іс-әрекеттері
- Тәрбие мен білім беру туралы көзқарастар: 1) классикалық педагогиканың дамуы (Н.Ф.Бунаков, В.Я.Стоюнин, П.Ф.Каптерев және т.б.); 2) тұлғаның тәрбиесі мен дамуы мәселелерін философиялық түсіну (П.Ф.Вахтеров, В.В.Зеньковский, В.В.Розанов және т.б.); 3) Батыстағы реформаторлық педагогикамен ұқсас қозғалыс (К.Н.Вентцель, , П.Ф.Лесгафт, А.П.Нечаев және т.б.)
- XIX-XXғғ. аралығында Ресейдегі тәрбиелеу-білім беру мекемелері: К.Н.Вентцельдің «Еркін балалар Үйі», С.Т.Шацкий мен А.У.Зеленко «Сетлемент»
- Кеңестік мектеп пен педагогиканың ерекшеліктері мен өзіндік белгілері: 1917ж. – 1930 ж.басы, 1930-1940 жж., 1945-1991 жж.
- КСРО-да міндетті жалпыға білім берудің қалыптасуы
- Білім берудің жетекші тұжырымдамалары: В.В.Давыдов, Д.Б.Эльконин, Л.В.Занковтың дамыта оқыту; жалпы орта білім беру тұжырымдамасы (В.В. Краевский, И.Я.Лернер, М.Н.Скаткин), тұтас педагогикалық үдеріс теориясы (Н.Д.Хмель, В.А.Сластенин және т.б.)
- Алғашқы ұлттық мектептері: Отырардағы татар мектебі (1744), Омбыдағы азиат мектебі (1786), Омбыдағы әскери училище (1813). Мұсылман мектептері (1836)
- Ы.Алтынсариннің педагогикалық көзқарастары мен іс-әрекеті
- Ағартушы-демократтар Ш.Уалиханов, А.Құнанбаевтың педагогикалық көзқарастары
- Қазақстандағы қоғамдық педагогикалық қозғалыстар
- Ахмет Байтұрсыновтың прогрессивті көзқарастары мен іс әрекеті
- Мағжан Жұмабаевтың педагогикалық еңбектеріндегі ізгілікті педагогика идеялары
- Жүсіпбек Аймауытовтың педагогикалық іс әрекеті мен жалпыадамзаттық тәрбие идеялары
- С.Көбеевтің отбасы тәрбиесі туралы педагогикалық көзқарастары
- Назипа Құлжанованың мектепке дейінгі тәрбие беру теориясы мен әдістемесі
- Білім мазмұны және мұғалім кадрларын даярлау
- Мектеп құрылысы мәселесі
- Білім беруді реформалауға бағытталған негізгі құжаттар
- Педагогика ғылым ретінде. Педагогиканың объектісі, пәні және қызметтері
- Педагогиканың негізгі категориялары (тәрбие, оқыту, білім беру, педагогикалық үдеріс), олардың өзара байланысы
- Педагогикалық ғылымдарда пәнаралық ұғымдардың (тұлға, іс-әрекет, қарым-қатынас, дамыту, әлеуметтену, қалыптастыру) қолданылу ерекшелігі
- Педагогикалық ғылымдар жүйесі. Педагогиканың философия, психология, әлеуметтану, физиология және басқа ғылымдармен байланысының түрлері
- Педагогика ғылымының әдіснамасы және педагогтың әдіснамалық мәдениеті жөніндегі түсінік. Педагогиканың әдіснамалық деңгейлері
- Диалектиканың заңдары, олардың жалпы сипаты
- Таным теориясы туралы түсінік
- Тұлға теориясы туралы түсінік
- Іс-әрекет теориясы туралы түсінік
- Құндылықтар теориясы туралы түсінік
- Басқару теориясы туралы түсінік
- Әлеуметтендіру теориясы туралы түсінік
- Педагогикалық зерттеулерді ұйымдастыру
- Педагогика ғылымдарының әдістері
- «Тұлға», «адам», «индивид», «даралық» ұғымдары және олардың арақатынасы
- Тұлғаны «дамыту», «тәрбиелеу», «қалыптастыру» ұғымдарына сипаттама және олардың арақатынасы
- Адамның биологиялық және әлеуметтік дамуының арақатынасы, оның тұлғасын (биологиялық, әлеуметтік және биоәлеуметтік) қалыптастырудың негізгі тұжырымдары
- Тұлғаны қалыптастыруға және дамытуға әсер ететін факторлар (сыртқы және ішкі, биологиялық және әлеуметтік)
- Негізгі факторлар: тұқымқуалаушылық, орта, тәрбие, олардың өзара байланысы
- Тұлғаны дамытудың және қалыптастырудың қозғаушы күштері мен негізгі заңдылықтары
- Өзін-өзі тәрбиелеу – тұлғаның дамуы мен қалыптасуының шарты, нәтижесі
- Жеке тұлға дамуының жас ерекшелігі туралы түсінік, оның табиғи әлеуеті
- Білім берудегі инклюзивті тәсіл және оны Қазақстанда іске асыру
- Мұғалімнің зерттеушілік мәдениетінің мәні, құрылымы және қызметі, қалыптасу үдерісі
- Ғылыми-педагогикалық зерттеудің мәні мен мазмұны, технологиясы
- Мұғалімнің зерттеушілік іс-әрекетінің әдістері
- Педагогикалық зерттеудің әдіснамалық негіздері
- «Мұғалімнің іс-әрекет объектісі» және «педагогикалық үдеріс» ұғымдары (П.Ф.Каптерев, Н.Д.Хмель, В.А.Сластенин және т.б.)
- Педагогикалық үдерістің белгілері, сапалары, мен қасиеттері
- Мұғалім мен оқушылардың әрекеттестігі іс-әрекет субъектісі ретінде (субъект-субъектілі қатынас) – педагогикалық үдерістің маңызды сипаттамасы
- Педагогикалық үдерістің біртұтастығы, компоненттерінің құрылымы мен сипаттамасы
- Тұтас педагогикалық үдерістің қызметтері (білімділік, тәрбиелік, дамытушылық)
- Педагогикалық үдерістегі мақсаттардың иерархиясы
- Оқушылардың дүниетанымының мәні мен қызметтері. Дүниетанымның құрылымы: білім, көзқарастар, сенім, идеалдар, өмірлік ұстаным
- Тұлғаның іс-әрекеті – оның дүниетанымының көрінуі. Дүниетанымның түрлері
- Дүниетанымды қалыптастырудың әдіснамалық негіздері
- Оқушылардың дүниетанымын қалыптастыру құралдары: оқыту мен тәрбиенің мазмұны, формасы, әдістері, пәнаралық байланыс, оқушыларды әр алуан іс-әрекет түрлеріне қатыстыру; отбасы мен мектептің өзара әрекеттестігі, педагогикалық үрдісті жобалау және т.б.
- Тәрбие мазмұны ұғымы, мақсаты, міндеттері мен мазмұнының өзара байланысы
- Тәрбиенің түрлері және оларға сипаттама
- Тұтас педагогикалық үдерістің қозғаушы тетіктері ретінде тәрбиенің құралдары, формалары, әдістері туралы түсінік, олардың өзара байланысы мен бір-біріне тәуелділігі
- Оқушылармен тәрбиелік жұмыс формаларының негізгі топтары: мектептік өмірді басқару және өзін-өзі басқару формалары; қызықтырушылық формалары және т.б.
- Тәрбие әдістерін жіктеу және оларды дайындаудың өлшемдері
- Тұлғаның санасын қалыптастыру әдістері
- Педагогика ғылымындағы «ұжым» ұғымы. Балалар ұжымы – әлеуметтік ортаның құрамдас бөлігі
- Ұжым теориясы мен практикасының қалыптасуы және дамуындағы А.С.Макаренконың ролі
- Балалар ұжымын қалыптастырудың кезеңдері, заңдары және атқаратын қызметтері
- Балалар ұжымын қалыптастырудың негізгі құралдары
- Сыныптың тәрбиелік жүйесінің қызметтері, мақсаты мен міндеттері
- Тәрбиелік жүйені диагностикалау
- Тәрбиелік жүйені модельдеу технологиясы
- Отбасы тәрбиесінің нормативтік-құқықтық негіздері
- Отбасы тәрбиесінің ізгіліктік және этнопедагогикалық аспектісі
- Отбасының қызметтері, типтері. Қазіргі отбасының ерекшеліктері
- Отбасындағы педагогикалық үдерістің негізгі компоненттері: отбасы тәрбиесінің мақсаты, міндеттері, мазмұны, балалар мен ересектердің өмірлік тіршілігін ұйымдастырудың құралдары, формалары, әдістері
- Отбасы тәрбиесінің қазіргі мәселелері
- Дидактика – оқыту және білім беру теориясы. Дидактиканың негізгі категориялары
- Оқытудың мақсаты мен міндеттері
- Оқытудың заңдылықтары және қағидалары
- Тұлғалық-бағдарлық оқытудың негіздері
- Оқытудағы құзыреттілік тәсіл
- Оқытудың психологиялық теориялары: ассоциативтік-рефлекторлық, ақыл-ой әрекеттерін сатылап қалыптастыру және т.б.
- «Білім мазмұны» ұғымы. Білім мазмұнының теориялары
- Білім мазмұнына қойылатын талаптар
- Білім мазмұнын іріктеу факторы және көздері
- Білім мазмұнының негізгі компоненттері
- Білім мазмұнын ізгілендіру, гуманитарландыру, этнопедагогикаландыру
- Білім мазмұнын анықтайтын нормативті құжаттарға сипаттама: білім беру стандарттары, базистік оқу жоспары, оқу жоспарлары, оқу бағдарламалары, оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендер
- Оқытуды ұйымдастыру формасы, әдістері мен құралдары арасындағы арақатынас
- Қазіргі заманғы мектептегі оқу жұмысын ұйымдастырудың формалары: сабақ, экскурсия, практикумдар мен семинарлар, оқушылардың оқу үй жұмыстары, сынақтар, консультация, емтихан, факультативті сабақтар және т.б.
- Сыныптан тыс оқу жұмысының формалары: пәндік үйірмелер, ғылыми қоғам, олимпиадалар, байқаулар және т.б.
- Сабақ – тұтас жүйе, оның компоненттері мен міндеттері (білімділік, дамытушылық, тәрбиелік). Қазіргі сабаққа қойылатын талаптар. Сабақтың типологиясы және құрылымы
- Сабақта оқушылардың оқу іс-әрекетін ұйымдастырудың топтық, дербес, фронтальды формалары
- Сабақты ұйымдастырудың дәстүрлі емес формалары: «авторлық сабақтар», конференция –сабақ, бинарлы сабақ, сипаттау сабағы, ойландыру сабағы, пікірсайыс сабақ, ойын сабағы, зерттеу сабағы және т.б.
- Сабақты талдаудың типологиясы мен түрлері (толық, дидактикалық, психологиялық, тәрбиелік, жүйелі, қысқа, құрылымдық, аспектілі, кешенді, ұйымдастырушылық, біріктірілген және т.б.)
- Әдіс туралы жалпы түсінік. Оқытудың әдістері мен әдістемелік тәсілдері
- Оқыту әдістерінің дидактикалық, психологиялық және технологиялық аспектілері
- Оқыту әдістерінің ерекшеліктері: тәрбиелік, білімдік, дамытушылық міндеттері; екі жақты сипаты; жеке әдісті қолдану логикасы; сабақта оқыту әдістерінің кешенін таңдау негіздері
- Оқыту әдістеріне сипаттама: сөздік, көрнекілік, практикалық
- Оқыту сапасын диагностикалау. Ұғымдар: бақылау, бағалау, оқушының оқу жетістігін белгілеу
- Диагностика, бақылау, бағалау, оқушылардың оқу жетістіктерін есепке алу ұғымдарының мәні. Үлгерім – оқушылардың оқу жетістігінің сипаттамасы
- Оқушылардың оқу жетістігін бақылау мен бағалаудың қазіргі заманғы формалары
- Бағалау үдерісіне оқушылардың қатысуы және өзара әрекеттестігі: бірін-бірі бағалау, өзін-өзі бағалау, бағалау пікірі
- Оқушылардың танымдық шығармашылық іс-әрекеті
- Педагогикалық технология туралы түсінік. «Әдістеме», «технология», «оқыту технологиясы», «педагогикалық технология» ұғымдарының арақатынасы
- Педагогикалық технологиялардың негізгі сипаттамалары
- Педагогикалық технологиялардың түрлері
- Оқушыларлың сыни тұрғыдан ойлауын дамыту технологиясы
- «Педагогикалық менеджмент» ұғымы. Басқарудың мәні және оның негізгі қызметтері
- Басқару қағидалары. Мектеп әкімшілігінің білім беру жүйесінде менеджер ретіндегі іс-әрекеттері: директор, тұтас педагогикалық үдерістің әртүрлі аспектісіндегі директордың орынбасарлары, менеджер
- Мұғалімдердің біліктілігін арттырудың жаңа түрлері
- Мұғалімдерді аттестациялау – олардың кәсіби шеберлігінің шынайы деңгейін айқындайтын құрал
- Портфолио – педагог іс-әрекетінің және оның кәсіби құзыреттілігін дамытудың мотивациялық негізі
- «Тұтас педагогикалық үдеріс диагностикасы», «педагогикалық диагностика» ұғымдарының мәні
Қазақ тілін оқыту әдістемесі пәнінен сұрақтар:
- Қазақ тілін оқыту әдістемесі ғылымының зерттеу нысаны мен пәні
- Қазақ тілін оқыту әдістемесін зерттеудің эмпирикалық және теориялық түрлері
- Қазақ тілін оқыту әдістемесінің әдіснамалық-теориялық негіздері, оның философия, логика, психология, педагогика, ақпараттық педагогика, кибернетика т.б. ғылымдарымен байланыстылығы
- Қазақ тілін оқыту әдістемесінің мақсаты мен міндеттер, мазмұны
- Қазақ тілін оқыту әдістемесі тарихи қалыптасу және даму жолдары
- Қазақ тілі пәнінің білім берудегі тәрбиелік, дамытушылық маңызы
- Қазақ тілін меңгерту барысында оқушыда қалыптасуы тиіс біліктер мен дағдылар
- Әдістеме – қоғамдық ғылым
- Қазақ тілі бойынша оқу материалын меңгертуде баланың жас және дара ерекшеліктерін ескерудің маңызы
- Тілдік қабілет – дамыта оқытудың негізгі компоненті
- Білім, білік, қабілет, дағды, т.б. ұғымдардың мәні
- «Қазақ тілін оқыту әдістемесінің» лингвистикалық, педагогикалық, әлеуметтік, когнитивтік негізі
- Қазақ тілін оқыту әдістемесінің ұстанымдары
- Қазақ тілін оқытудың арнайы ұстанымдары: жалпы әдістемелік (экстралингвистикалық, құрылымдық, құрылымдық-семантикалық, деңгейаралық, стилистикалық, тарихи) және жеке әдістемелік (тілдің жекелеген тақырыбының ерекшеліктерінен туындайтын ұстанымдар)
- «Қазақ тілі» пәні арқылы меңгерілетін құзыреттіліктер
- Әдіс туралы түсінік
- Педагогикалық зерттеу әдістері
- Дидактикалық әдістер және оларды классификациялау туралы көзқарастар
- Оқу-танымдық қызметті ұйымдастыру, бақылау мен бағалау әдістері
- Теориялық әдістер туралы түсінік
- Лингвистикалық әдістер және олардың қазақ тілін оқытуда қолданылуы
- Қазақ тілін оқыту әдістері
- Жекелеген тақырыптардың ерекшелігінен туынадайтын әдістер
- Білім беру технологиялары туралы түсінік
- Білім беру технологиясының жіктелуі
- Қазақ тілін оқытудың формалары мен түрлері, оқу әдістемелік кешені
- Сабақтың түрлері және оны жүзеге асырудың амал тәсілдері
- Дәстүрден тыс сабақтардың құрылымы мен жүйесі, оқушы қызығушылығын арттырудағы рөлі
- Оқушылардың қазақ тілі бойынша білім нәтижесін бақылау қызметі мен міндеттер
- Қазақ тілін тереңдете оқытудың мақсаты мен міндеттері
- Қазақ тілін оқыту құралдары
- Қазақ тілі пәніне арналған оқу-әдістемелік кешен
- Қазақ тілі бағдарламасы, мазмұны
- Оқулықтың негізгі атқаратын қызметі: ақпараттық, трансформациялық, жүйелілік, тәрбиелік
- Қазақ тілінің фонетикасын оқыту әдістемесі
- Фонетиканы оқыту ұстанымдары мен әдіс-тәсілдері
- Фонетикалық талдау туралы түсінік
- Фонетикалық жаттығулар, оның негізгі түрлері
- Фонетикалық диктанттар
- Қазақ тілінің лексикологиясын оқыту әдістемесі
- Қазақ тілінің лексикасы мен фразеологиясын оқытудың мақсаты мен міндеттері, мазмұнының көлемі мен мөлшері
- Лексикалық ұғымдар және оларды меңгертуде қолданылатын әдіс-тәсілдер
- Оқушы тілінде кездесетін лексикалық қателер, оларды болдырмау жолдары
- Лексиканы меңгерту барысында оқушыда қалыптастырылуы тиіс білік дағдылар
- Фразеологияны меңгерту барысында ұлттық дүниетаным ерекшеліктерін таныту
- Мектепте сөзжасамды оқытудың маңызы, мазмұны, міндеттері, ұстанымдары
- Сөзжасамды сөз таптарымен, орфографиямен, тіл мәдениетімен және стилистикамен байланыстыра оқыту
- Сөз құрамын талдау мен сөзжасам жолын талдау
- Сөзжасамды оқытуда көрнекі құралдарды, техникалық құралдарды пайдалану
- Грамматиканы (морфология, синтаксис) оқыту әдістемесі
- Мектепте грамматиканы оқытудың мақсаты мен міндеттері
- Мектепте оқытылатын грамматикалық ұғымдар, оларды меңгерту әдістері
- Грамматикалық дағды, оның түрлері
- Грамматикалық қатемен жұмыс жасау әдістемесі
- Грамматикалық талдау әдістемесінің теориялық негіздері
- Грамматикалық талдаудың түрлері
- Морфологияны оқыту әдістемесі
- Морфологияны оқытуың мақсат, міндеттері мен жалпы әдістемелік ұстанымдары
- Орта мектепте морфология курсынан берілетін білім мазмұны және қалыптасатын қабілет пен дағды
- Морфологияны оқытудың жеке әдістемелік ұстанымдары: лексика-грамматикалық, парадигматикалық, морфология синтаксистік.
- Морфологияның оқушылардың логикалық ойлауын дамытудағы рөлі
- Негізгі морфологиялық ұғымдар. Сөз таптары ұғымының ішкі мазмұнын танытудың жолдары
- Атауыштық сөздер мен көмекші сөздерді оқытудың өзіндік ерекшеліктері
- Морфологияны оқытуды синтаксистік негізде жүргізудің маңызы
- Морфологиялық талдау, оны жүргізу әдістемесі
- Грамматикалық қателер, оны болдырмаудың жолдары
- Морфологиялық жаттығулар, оларды қолдану жолдары
- Морфологияны оқытудағы көрнекілік пен қосымша оқу құралдар жүйесін пайдалану әдістемесі
- Синтаксисті оқыту әдістемесі
- Сөз тіркесі және сөйлем синтаксисінен берілетін білім мазмұны
- Сөйлемнің түрлерін оқытудың жолдары
- Мәтін синтаксисі, мәтінмен жұмыстың түрлері
- Мектепте оқылатын синтаксистік ұғымдар жүйесі және оларды меңгерту әдістемесі
- Синтаксистік байланыстар мен қатынастардың оқушының сөйлеу мәдениетін дамытудағы маңызы
- Синтаксис бойынша оқушыда қалыптасуы тиіс білік-дағдылар мен іскерліктер
- Синтаксистік талдау және оны жүргізу тәсілі
- Сөз тіркесін меңгертудің ұстанымдары
- Сөз тіркесінің байланысу тәсілдері мен түрлерінің тіл дамытудағы рөлі
- Сөз тіркесін талдау әдістемесі
- Сөз тіркесіне байланысты жаттығулар және оның түрлері
- Сөз тіркесін оқытудағы көрнекіліктер мен қосымша оқу әдістемелік құралдар
- Жай сөйлемді оқыту әдістемесі
- Мектепте жай сөйлем синтаксисінен берілетін білім мазмұны
- Оның ұстанымдары мен әдіс тәсілдері.
- Жай сөйлемнің құрылымдық мағыналық жүйесі және оны меңгерту әдістемесі
- Жалаң және жайылма сөйлемді проблемалық әдіспен меңгерту әістемесі
- Жақты және жақсыз сөйлемдерді оқыту және олардың стильдік қызметіне назар аудару.
- Толымды және толымсыз жай сөйлемдерді оқыту және оларды қатысым синтаксисі тұрғысынан меңгерту әдістемесі.
- Атаулы сөйлемді оқыту және оны логикамен байланыстыру жолдары.
- Жай сөйлемді сатылай кешенді талдау әдістемесі.
- Сөйлем мүшелерінің орын тәрбібінің мағыналық қызметін талдау әдістемесі
- Құрмалас сөйлемді оқыту әдістемесі
- Құрмалас сөйлем синтаксисінен берілетін білім мазмұны
- Құрмалас сөйлемнің құрылымдық мағыналық жүйесі туралы түсінік
- Құрмалас сөйлемді сатылай кешенді талдау әдістемесі
- Салалас құрмалас сөйлем және оның жасалу жолдары
- Салалас құрмалас сөйлемнің мағыналық түрлерін оқыту әдістемесі
- Салалас құрмалас сөйлем компоненттерінің байланысу жолдарын талдау әдістері
- Сабақтас құрмалас сөйлем және оның жасалу жолдарын оқыту әдістемесі
- Сабақтас құрмалас сөйлемнің мағыналық түрлері мен олардың жасалу жолдарын меңгерту
- Аралас құрмалас сөйлемді оқыту әдістемесі. Аралас құрмаластың өзіне тән жасалу жолдарын меңгерту әдістемесі
- Көпкомпонентті құрмалас сөйлемді оқыту әдістемесі
- Көп компонентті құрмаластың ішкі жүйесін құраушылар: көп компонентті салалас, аралас құрмалас сөйлем
- Синтаксистік талдау, оны жүргізу әдістемесі
- Мәтінді оқыту әдістемесі
- Мәтіннің негізгі белгілерін анықтаудағы логикалық операциялар және оларды оқушыларға меңгерту
- Мәтіннің тұтастығы, оның құрылымдық және мағыналық бірлігі
- Мәтінді талдау әдістемесі
- Мәтінді фонетикамен, лексикамен, сөзжасаммен, морфологиямен, сөз тіркесі, сөйлеммен байланыстыра оқыту әдістері
- Орфографияны оқыту әдістемесі
- Орфографияны оқытудың ғылыми-практикалық маңызы, міндеттері мен ұстанымдары
- Орфографиялық жұмыстың мазмұны
- Орфографиялық талдау туралы түсінік беріңіз
- Пунктуацияны меңгерту әдістемесі
- Мектепте пунктуация бойынша жұмыс жүргізудің маңызы мен міндеттері
- Пунктуацияны оқыту ұстанымдары: мазмұндық, құрылымдық, интонациялық
- Пунктуация және синтаксистің өзара байланысы
- Пунктуация және мәнерлеп оқудың өзара байланысы
- Пунктуация және интонацияның өзара байланысы
- Пунктуациялық дағдыларды қалыптастырудың негіздері
- Пунктуациялық жаттығулар мен талдау түрлері
- Пунктуацияны оқытуда көрнекілік пен қосымша оқу құралдарын қолдану әдістері
- Тіл дамыту әдістемесі туралы түсінік
- Тіл дамытудың мақсаты мен міндеттері
- Тіл дамыту жұмыстарының мазмұндық-құрылымдық жүйесі
- Оқушының сөздік қорын кеңейту жұмыстары мен кезеңдері
- Тіл дамытудың ауызша және жазбаша түрлері
- Мазмұндама, шығарма эссе, т.б. жазу әдістемелері
- Сөз медениетін оқыту әдістемесі
- Сөз мәдениетін қалыптастырудың мақсат, міндеттері
- Сөз мәдениетін оқыту ұстанымдары
- Сөз мәдениетіне қатысты білім мазмұны
- Сөз мәдениеті бойынша жүргізілетін жұмыстар жүйесі мен түрлері
- Қазақ әдеби тілінің нормаларын оқыту
- Әдеби норма, ол туралы түсініктерді қалыптастыру
Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі пәнінен сұрақтар:
- Әдебиетті оқытуда базалық білім курсы мен тарихи-әдеби курсты жоспарлау әдістері
- Сабақта өтілетін көркем шығарманы алдын-ала жоспарлаудың оқушының жүйелі әдеби-эстетикалық түсінігін қалыптастырудағы рөлі
- Календарлық, тақырыптық, сабақ жоспарларын жасау әдістемесі
- Тақырыптық және сабақ жоспарларының құрылымы
- Сабақ түрлері, ғалымдардың классификациясы
- Мұғалімнің сабаққа әзірлігіне қойылатын талаптар
- Әдебиет оқулықтары мен оқу құралдары
- Әдебиет пәнінің мектептік пәндер жүйесіндегі орны және өзіндік ерекшеліктері
- Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесінің теориялық әдіснамалық негіздері
- Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесінің философия, тарих, әдебиеттану, тіл білімі, эстетика, педагогика, психология, т.б. ғылым салаларымен байланысы
- Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесінің тарихы
- Кеңестік дәуірдегі әдебиетті оқыту әдістемесінің дамуы
- Әдебиетті оқыту әдістемесінің негізін қалаудағы Ә.Қоңыратбаев пен А.Көшімбаев тың алатын орны. Олардың ғылыми-әдістемелік мұрасы
- Әдеби білім мазмұнын жаңарту бағытындағы жаңа ұстанымдар мен құныдылықтар
- Жалпы білім беретін мектептердегі әдебиет пәнінің мазмұны мен құрылысы
- Бастауыш (І-ІҮ), базалық білім (Ү-ІХ) сыныптарында берілетін әдеби білім көлемі, өтілу принциптері мен мақсаты.
- Х-ХІ сыныптардағы тарихи-әдебиеттік курстың ғылыми негіздері, мақсаты, әдістемелік құрылымы
- Әдебиет пәні бағдарламаларын мемлекеттік білім стандарты талаптарына сай жетілдіру, білім мазмұнын жаңарту бағытындағы соңғы кездегі әдіскер ғалымдардың ізденістері
- Ү сыныпта әдебиеттік оқудың бастауыш оқумен сабақтастығы
- Ү-ІХ сыныптардағы қазақ әдебиеті пәнінен базалық білім курсы
- Әдеби білім беру үдерісіндегі пәнаралық байланыстың маңызды
- Оқушының ауызша және жазбаша тілін дамытуға байланысты жұмыс түрлерінің маңызы
- Жоғары (Х-ХІ) сыныптардағы тарихи-әдебиеттік курстың базалық білім курсымен (Ү-ІХ) байланысы
- Жоғары сыныптарда әдебиетті оқытуда әдебиеттану ғылымының жетістіктерін пайдаланудың тиімді жақтары
- Шетел және туыстас халықтар әдебиетін оқыту ерекшеліктері
- Әдебиетті оқытуда базалық білім курсы мен тарихи-әдеби курсты жоспарлау әдістері
- Оқулыққа енгізілген шығармалардың оқушылардың жас ерекшелігіне, оқырманның қызығушылығына сәйкестендірілуінің маңызы
- Мектептік әдеби білім жүйесіндегі екі сатылы оқытуға байланысты екі типті оқулықтардың пайдалану себептері
- Оқулықтың мазмұны мен ғылыми аппараты туралы түсінік
- Оқулыққа көмекші оқу құралдары мен әдістемелік нұсқаулардың «мұғалім кітапханасының» т.б. сериялы ғылыми-әдістемелік, ғылыми танымдық әдебиеттердің оқушыға әдеби білім берудегі пайдасы
- Әдебиетті оқыту әдістері, топтастырылуы
- Әдебиетті оқыту әдістемесі бойынша теориялық және практикалық әдістерді жүйелеу
- Оқыту әдістерінің дәстүрлі және жаңа тәсілдерін меңгеру
- И.Я.Лернер, М.Н.Скаткин, Ю.К.Бабанский т.б.ғалымдар ұсынған оқыту әдістерінің жүйесі
- Оқытудың ауызекі әдістері: әңгіме, дәріс, пікірлесу т.б.
- Оқытудың көрнекілік әдістері:иллюстрация, демонстрация
- Оқытудың практикалық әдістері: ауызша, жазбаша жаттығулар
- Әдебиетті оқыту әдістерінің топтары
- Мұғалімнің оқыту әдістерін таңдауына, оны шығармашылықпен қолдана білуіне қойылатын талаптар
- Әдебиетті оқытудың шығармашылық оқу, эвристикалық, зерттеу, репродуктивтік әдістері
- Әдебиет сабағында ығармашылық оқу әдісіның алатын орны
- Әдебиет сабағында эвристикалық әдістің қолданылуы
- Әдебиет сабағында зерттеу әдісінің маңыздылығы
- Әдебиет сабағындағы репродуктивтік әдіс, ерекшелігі
- Әдебиет пәнінің мұғалімі және оның адамдық, азаматтық, ұстаздық келбет
- Ы.Алтынсарин, А.Байтұрсынов, М.Дулатов, М.Жұмабаев қайраткер ұстаздардың әдістемелік тәжірибелері, озық өнегелері
- С.Көбеев, Қ.Айтқалиев, Қ.Бітібаева қайраткер ұстаздардың әдістемелік тәжірибелері, озық өнегелері
- Оқушылардың көркем шығарманы қабылдау үдерісіндегі жас ерекшелігі мәселесі
- Орта буын сынып оқушыларының дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
- Жоғары сынып оқушыларының дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
- Көркем шығарманы оқыту
- Көркем мәтінді меңгертуде мәнерлеп оқи білуге үйретудің маңызы
- Мазмұндау, оның түрлері
- Көркем туындыны талдаудың педагогикалық принциптері
- Талдаудың әдебиетті оқытуда кеңінен қодланылып жүрген түрлері
- Образ бойынша талдау, оның өзіндік ерекшелігі
- Тақырыптық талдаудың тиімді жақтары
- Проблемалық талдау, өзіндік ерекшелігі, қызметі
- Талдау түрлрінің өзара сабақтастығы
- Эпикалық шығармаларды оқыту әдістемесі
- Эпикалық шығармаларды оқытуды ұйымдастыру
- Шағын, орта, кең көлемді эпикалық түрге жататын шығармаларды оқыту әдістемесіндегі өзгешеліктер
- Ү-ҮІІ, ҮІІІ-ІХ; Х-ХІ сыныптарда көркем шығарманы талдауға қойылатын талаптар
- Проблемалық оқыту, оның эпикалық шығармаларды меңгерудегі тиімділігі
- Проблемалық сұрақтардың қызметі
- Проблемалық ситуацияны шешудегі ой белсенділігі, әр түрлі болжамдарды ғылыми негізде саралау, жүйелеу
- Көркем шығарманың көркемдік құндылығы
- Шығарманың сюжеттік-композициялық желісіне талдау жасаудың жолдары
- Көркем мәтінмен жүргізілетін ауызша және жазбаша тіл дамыту жұмытарының түрлері
- Тіл дамыту жұмыстарының оқушының сөйлеу мәдениетін қалыптастырудағы қызметі
- Драмалық шығармаларды оқыту
- Драмалық шығармалардың жанрлық ерекшеліктеріне тән заңдылықтары
- Драмалық туындылардың жанрлық табиғатына сай мәтінмен жүргізілетін жұмыстар
- Драмалық шығармалаға тікелей қатысты акт, көрініс, монолог, диалог, шегініс, ремарка, тартыс т.б. әдеби-теориялық ұғымдар қызметі
- Драмалық шығармалардың көркемдік ерекшеліктеріне талдау жасау жодлары
- Драмалық образ, оның көркемдік бітіміне тән ерекшіктеріне назар аударту
- Дарамалық қойылымдағы декорация, музыкалық көркемдеу т.б. жұмыстардың пьеса мазмұнын күшейтудегі қызметі
- Дарамалық шығармаларды оқытудағы әдістемелік тәжірибелер
- Лириканы оқыту
- Лириканы оқытуға арналған әдіскер ғалымдардың еңбектері
- Лириканы оқыту әдістемесі шығарманың тақырыптық-идеялық мазмұнына, эстетикалық-көркемдік қуатына сай белгіленетіні
- Мәнерлеп оқытудың лириканы оқып үйренудегі қызметі
- Лириканың табиғаты, сипаты, түрлері
- В.Г.Белинский, Қ.Ж.Жұмалиев, З.Қабдолов, Ә.Тәжібаев пікірлеріне шолу
- Лириканы оқытудағы мазмұн мен форма бірлігі, идеялық-эстетикалық талдау тұтастығын қамтамасыз ету
- Өлеңді қабылдаудағы эмоциялық және логикалы бірлік
- Лирикалық шығарманың қадір-қасиетін, азаматтық үн, әлеуметтік мазмұндағы астарлы ой-пікірді тану, эстетикалық-эмоциялық сезінудің оқу арқылы іске асырылуы
- Лирикалық өлеңнің ақын шығармашылығымен тығыз бірлікте жан-жақты талданатыны
- Көркем шығарманы оқытуда жаңа технологияларды пайдалану
- Әдеби білім берудегі модульдік жүйе, оның өзіндік ерекшеліктері
- Әдебиет сабақтарында көркем шығармамен жұмыс істеу кезеңдері
- Сабақ және оның кезеңдері
- Кіріспе сабақтар, ерекшеліктері, сабақ үдерісінде алатын орны
- Кіріспе сабақтарды ұйымдасытурға қойылаты нәдістемелік талаптар
- Жазушы өмірі мен шығармашылығын, шолу тақырыптарды, монографиялық тақырыптарды өтуге қатысты кіріспе сабақтар
- Сабақтың көркем мәтінмен жұмыс кезеңі
- Қорытынды сабақтар,
- Жазушы өмірбаянын оқыту әдістемесі
- Шолу тақырыптарын оқытуд әдістемесі
- Шолу тақырыптарының түрлері, олар бойынша жүргізілетін жұмыс формалары
- Шолу тақырыптарын өтуде әдебиетті оқту әдістерін пайдаланудың тиімді жолдары
- Әдеби сын зерттеу еңбектерін көркем туындымен бірлікте қарастыру
- Жоғары сыныптарда көркем шығарманы оқытуда әдеби-сын еңбектерін пайдаланудың қажеттігі
- Әдебиет теориясынан берілетін ұғымдар
- Әдеби-теориялық ұғымдарды меңгреудің әдіс-тәсілдері
- Әдеби-теориялық ұғымдарды танытудың әдіс-тәсілдері
- Ү-ІХ сыныптарда әдебиеттен берілетін теориялық ұғымдардың көлемі
- Әдеби-теориялық ұғымдардың жүйелі түрде, көркем шығамамен тығыз байланыста оқытылуы
- Көркем шығарманың көркемдік компоненттері, тіл көркемдігі мен сөйлем, стиль ерекшеліктері, өлең құрылысы туралы
- Әдебиет теориясын оқытуға қатысты еңбекетер
- Көркем мәтінмен жұмыс түрлері
- Әдебиетті оқытуды ұйымдастыру
- Қазіргі кезде әдебиет сабағына қойылатын талаптар
- Әдебиет сабақтары, оның ұйымдастырылуы
- Әдебиет сабағындағы тіл дамыту жұмыстары, өзіндік ерекшелігі
- Әдебиет сабағында білім беру мен бағалаудың біртұтастығы
- Оқушы білімін бағалаудың шығармашылық сипаты
- Оқушы білімін бағалаудағы күнделікті бағалау мен қорытынды бағалаудың мәні
- Әдебиет сабағында үйге тапсырма берудің, оны тексерудің, бағалаудың критерийлері
- Әдебиет сабақтарында көрнекіліктер мен техникалық құралдарды пайдалану және оның әдебиет пәнінің өзіндік ерекшелігіне қатысты жақтары
- Мұғалімнің сабақ үдерісіндегі шығармашылық қызметі
- Тіл дамыту жұмыстарындағы пәнаралық байланыс қызметінің маңызы
- Жазба жұмыстар арқылы тіл дамыту
- Оқушыны шығарма жазуға үйретудің әдістемелік тәжірибелері
- Ү-ҮІІ, ҮІІІ-ХІ сыныптардағы шығарма жұмыстарының ерекшелігі
- Х-ХІ сыныптардағы тақырыптық, бағдарламалық, шығармашылық, публикациялық шығарма түрлері
- Шығарманың оқушының жазу тілін қалыптастыруға ықпалы
- Әдебиет сабағының көрнекілігі
- Әдебиет бойынша сыныптан тыс оқу және сыныптан тыс жұмыстар
- Сыныптан тыс оқу, оның сыныптағы әдебиет сабағымен тығыз байланыстылығы
- Факультативтік сабақ, ерекшелігі
- Факультативтік сабақтың сыныптағы әдебиет сабақтары мен сыныптан тыс жұмыстардың арасын жалғастырушылық сипаты
- Сабақ, және оның түрлері, классификациясы, мақсаттары
- Сабақ өткізу және оған талдау жасау әдістемесі
- Жаңа сабақтың игерілуін бақылау